Konverzní filtry Hoya
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Průměr / šířka filtru (mm)
Ovlivnění expozice
Tloušťka objímky
Materiál objímky filtru
Způsob upevnění filtru
HOYA filtr STARSCAPE 77 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 67 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 72 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
- −16 %
HOYA filtr STARSCAPE 62 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 58 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 55 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr STARSCAPE 52 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
- −21 %
HOYA filtr STARSCAPE 49 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr Umber Warming W10 55 mm
- Otepluje světlo o 1950° Kelvina
- Určen pro filmy s vyvážením bílé o hodnotě 3300° Kelvina
HOYA filtr Umber Warming W10 52 mm
- Otepluje světlo o 1950° Kelvina
- Určen pro filmy s vyvážením bílé o hodnotě 3300° Kelvina
HOYA filtr Umber Warming W10 49 mm
- Otepluje světlo o 1950° Kelvina
- Určen pro filmy s vyvážením bílé o hodnotě 3300° Kelvina
HOYA filtr Umber Warming W10 46 mm
- Otepluje světlo o 1950° Kelvina
- Určen pro filmy s vyvážením bílé o hodnotě 3300° Kelvina
HOYA filtr STARSCAPE 82 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
HOYA filtr FL-DAY HMC 77 mm
Vyrovnávací filtr HMC FL-Day. Filtry s povrchovou úpravou HMC jsou uznávány pro svou vynikající schopnost minimalizovat reflexe na povrchu filtru, což má za následek...
HOYA filtr Umber Warming W10 58 mm
- Otepluje světlo o 1950° Kelvina
- Určen pro filmy s vyvážením bílé o hodnotě 3300° Kelvina
HOYA filtr FL-DAY HMC 62 mm
Vyrovnávací filtr HMC FL-Day. Filtry s povrchovou úpravou HMC jsou uznávány pro svou vynikající schopnost minimalizovat reflexe na povrchu filtru, což má za následek...
HOYA filtr FL-DAY HMC 55 mm
Vyrovnávací filtr HMC FL-Day. Filtry s povrchovou úpravou HMC jsou uznávány pro svou vynikající schopnost minimalizovat reflexe na povrchu filtru, což má za následek...
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Konverzní filtry Hoya
Konverzní filtry posouvají chromatičnost neboli barevnou teplotu do studenějších nebo teplejších odstínů. Mohou tak efektivně potlačit negativní vliv umělých světelných zdrojů na výslednou fotografii nebo video. Využití tak naleznou nejen v interiérech – při žárovkovém (cca 3 200 K) či zářivkovém (cca 4 000 K) osvětlení – ale také venku, například při večerní nebo noční fotografii. Konverzní filtry se hodí všude, kde jsou světelně komplikované podmínky, všude, kde je vyvážení bílé barvy složité.
Určitě jste se již setkali s tím, že při osvětlení běžnou žárovkou získávají fotografované předměty, kvůli nízké teplotě chromatičnosti, oranžový až načervenalý nádech. Konverzní filtry nám umožní například použití filmů, určených pro denní světlo i za umělého osvětlení a naopak. Na fotografii níže je ukázka "studeného" (modrého) konverzního filtru.
Zatímco v digitálním fotoaparátu není problém přepnout nastavení Vyvážení bílé barvy (White Balance), v klasické fotografii bychom museli zvolit film pro umělé osvětlení. Zapamatujme si, že teplota osvětlení (chromatičnosti) se udává ve stupních Kelvina (°K). Na fotografii níže ukázka "teplého" (oranžového) filtru.
Konverzní filtry v digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo můžeme změnit teplotu osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru při postprodukci v počítači (ideálně z nekomprimovaného RAW nebo TIFF formátu).
V klasické analogové fotografii je však jejich funkce nezastupitelná a velmi důležitá.
Konverzní filtry dělíme podle úpravy teploty chromatičnosti na:
- zvyšující teplotu chromatičnosti
- snižující teplotu chromatičnosti (oteplující)
Určitě jste se již setkali s tím, že při osvětlení běžnou žárovkou získávají fotografované předměty, kvůli nízké teplotě chromatičnosti, oranžový až načervenalý nádech. Konverzní filtry nám umožní například použití filmů, určených pro denní světlo i za umělého osvětlení a naopak. Na fotografii níže je ukázka "studeného" (modrého) konverzního filtru.
Zatímco v digitálním fotoaparátu není problém přepnout nastavení Vyvážení bílé barvy (White Balance), v klasické fotografii bychom museli zvolit film pro umělé osvětlení. Zapamatujme si, že teplota osvětlení (chromatičnosti) se udává ve stupních Kelvina (°K). Na fotografii níže ukázka "teplého" (oranžového) filtru.
Konverzní filtry v digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo můžeme změnit teplotu osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru při postprodukci v počítači (ideálně z nekomprimovaného RAW nebo TIFF formátu).
V klasické analogové fotografii je však jejich funkce nezastupitelná a velmi důležitá.
Konverzní filtry dělíme podle úpravy teploty chromatičnosti na:
- zvyšující teplotu chromatičnosti
- snižující teplotu chromatičnosti (oteplující)