Konverzní filtry
Nakupte chytře
Dostupnost
Značka
Cena
Průměr / šířka filtru (mm)
Ovlivnění expozice
Tloušťka objímky
Materiál objímky filtru
Způsob upevnění filtru
HOYA filtr STARSCAPE 72 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
- −16 %
HOYA filtr STARSCAPE 52 mm
- Snižuje nažloutlou a nazelenalou barvu umělých světel
- Přirozená reprodukce barev
- Vylepšený kontrast
- −21 %
NISI filtr Natural Night pro P1
- Navrženo pro použití s ??držáky NiSi P1 pro mobilní telefony
- Ideální pro noční scény a městské záběry
- Blokuje vlnové délky světla z běžných zdrojů světelného znečištění
- −14 %
Proč u nás nakupovat
& půjčovna
online
Konverzní filtry
Konverzní filtry posouvají chromatičnost neboli barevnou teplotu do studenějších nebo teplejších odstínů. Mohou tak efektivně potlačit negativní vliv umělých světelných zdrojů na výslednou fotografii nebo video. Využití tak naleznou nejen v interiérech – při žárovkovém (cca 3 200 K) či zářivkovém (cca 4 000 K) osvětlení – ale také venku, například při večerní nebo noční fotografii. Konverzní filtry se hodí všude, kde jsou světelně komplikované podmínky, všude, kde je vyvážení bílé barvy složité.
Určitě jste se již setkali s tím, že při osvětlení běžnou žárovkou získávají fotografované předměty, kvůli nízké teplotě chromatičnosti, oranžový až načervenalý nádech. Konverzní filtry nám umožní například použití filmů, určených pro denní světlo i za umělého osvětlení a naopak. Na fotografii níže je ukázka "studeného" (modrého) konverzního filtru.
Zatímco v digitálním fotoaparátu není problém přepnout nastavení Vyvážení bílé barvy (White Balance), v klasické fotografii bychom museli zvolit film pro umělé osvětlení. Zapamatujme si, že teplota osvětlení (chromatičnosti) se udává ve stupních Kelvina (°K). Na fotografii níže ukázka "teplého" (oranžového) filtru.
Konverzní filtry v digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo můžeme změnit teplotu osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru při postprodukci v počítači (ideálně z nekomprimovaného RAW nebo TIFF formátu).
V klasické analogové fotografii je však jejich funkce nezastupitelná a velmi důležitá.
Konverzní filtry dělíme podle úpravy teploty chromatičnosti na:
- zvyšující teplotu chromatičnosti
- snižující teplotu chromatičnosti (oteplující)
Určitě jste se již setkali s tím, že při osvětlení běžnou žárovkou získávají fotografované předměty, kvůli nízké teplotě chromatičnosti, oranžový až načervenalý nádech. Konverzní filtry nám umožní například použití filmů, určených pro denní světlo i za umělého osvětlení a naopak. Na fotografii níže je ukázka "studeného" (modrého) konverzního filtru.
Zatímco v digitálním fotoaparátu není problém přepnout nastavení Vyvážení bílé barvy (White Balance), v klasické fotografii bychom museli zvolit film pro umělé osvětlení. Zapamatujme si, že teplota osvětlení (chromatičnosti) se udává ve stupních Kelvina (°K). Na fotografii níže ukázka "teplého" (oranžového) filtru.
Konverzní filtry v digitální fotografii pomalu ztrácejí své opodstatnění, neboť jejich funkce lze velmi dobře nahradit správným nastavením bílé barvy přímo ve fotoaparátu. Nebo můžeme změnit teplotu osvětlení již hotového snímku v nějakém fotoeditoru při postprodukci v počítači (ideálně z nekomprimovaného RAW nebo TIFF formátu).
V klasické analogové fotografii je však jejich funkce nezastupitelná a velmi důležitá.
Konverzní filtry dělíme podle úpravy teploty chromatičnosti na:
- zvyšující teplotu chromatičnosti
- snižující teplotu chromatičnosti (oteplující)